Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace odsouzených ke studiu na SOU
Přidalová, Petra
V bakalářské práci je zpracováno téma motivace ke studiu odsouzených mužů zařazených na Středním odborném učilišti ve výkonu trestu odnětí svobody. Cílem teoretické části je popsat vzdělávání ve Vězeňské službě České republiky, specifikovat vzdělanostní strukturu současné vězeňské populace, charakterizovat způsoby vzdělávání ve vězeňství s důrazem na střední odborné školství. Součástí této části je popsání definice motivace, její členění, potřeby odsouzených a jejich uspokojování v podmínkách výkonu trestu odnětí svobody, rozdělení motivačních faktorů pro odsouzené ve věznicích i specifikace motivace odsouzených v penitenciární péči s odkazem na teorie motivace, jejich dělení a vymezení prostředků vedoucích k motivaci vzdělávání vězněných osob. Hlavním cílem praktické části práce je zjistit, jakým způsobem jsou odsouzení motivováni ke studiu Středního odborného učiliště při Školském vzdělávacím středisku Kuřim. Pro účely naplnění cílů praktické části byly realizovány polostrukturované hloubkové rozhovory, následně probíhala jejich analýza prostřednictvím otevřeného kódování, následně tematická analýza. Respondenty průzkumného šetření byly odsouzení zařazení ve dvouletém učebním oboru Práce ve stravování, na Středním odborném učilišti. Ze získaných poznatků a závěrů z průzkumného šetření byla vystavěna doporučení pro pedagogickou praxi učitelů Středního odborného učiliště ve vězeňském prostředí. Právní doložka:Žádám Vám tímto o odložení zveřejnění mojí bakalářské práce, a to po dobu trvání 3 let. Důvodem je použití citlivých údajů odsouzených v praktické části BP (rozhovory, kazuistiky), kteří stále vykonávají výkon trestu odnětí svobody.
Význam vzdělávání v procesu resocializace odsouzených
Hořejší, Šárka ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí svobody. V současné moderní penitenciární péči představuje vzdělávání společně s výchovou klíčový nástroj resocializace, tj. odborné práce s odsouzenými. První část práce je věnována výkonu trestu odnětí svobody, procesu resocializace a současně edukaci odsouzených v rovině preventivní i v rovině nápravy pomocí integračních nástrojů. V rámci výkonu trestu je vzdělávání neodmyslitelnou součástí programů zacházení, které jsou východiskem pro vytvoření předpokladů k samostatnému způsobu života. Teoretická část se kromě jiného zaměřuje na legislativní ukotvení vzdělávání odsouzených v ČR a best practice ze zahraničí. V deskriptivně-analytické části je pozornost věnována dvěma konkrétním zařízením pro výkon trestu odnětí svobody v České republice: ženské věznici ve Světlé nad Sázavou a věznici Všehrdy, která je profilována jako věznice pro mladistvé odsouzené muže a dospělé odsouzené muže ve věznici s ostrahou s nízkým, středním a vysokým stupněm zabezpečení. Důraz se klade na identifikaci a analýzu vzdělávacích možností těchto zařízení a jejich následnou komparaci. Jsou popsány aktivity formální, které jsou převážně zajišťované školskými vzdělávacími středisky, i aktivity neformální, zajišťované přímo VS ČR či jinými...
Vzdělávání odsouzených ve výkonu trestu odnětí svobody ve Věznici Vinařice a jejich motivace a postoje ke vzdělávání
Vrátná, Andrea ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání odsouzených ve výkonu trestu odnětí svobody ve Věznici Vinařice. Teoretická část práce se věnuje stručnému uvedení do problematiky výkonu trestu odnětí svobody v České republice a penitenciární pedagogice ve vztahu ke vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí svobody. Přibližuje možnosti vzdělávání a zaměstnávání odsouzených, kde uvádí současné možnosti vzdělávání a zaměstnávání osob v průběhu výkonu trestu odnětí svobody a jejich uplatnění po výkonu trestu odnětí svobody. Následně se diplomová práce zaměřuje na charakteristiku Věznice Vinařice, popisuje práci s odsouzenými, oddělení pro odsouzené ve věznici a také uvádí její možnosti z pohledu vzdělávání a zaměstnávání odsouzených. Dále diplomová práce přibližuje činnost Středního odborného učiliště, které ve Věznici Vinařice působí. Popisuje specifika výuky v učilišti, školní vzdělávací programy i charakteristiku žáků a aktuální zaměstnanost absolventů oborů kategorie E. Praktická část práce se zabývá výzkumným šetřením, jehož úkolem bylo zjistit, jaká je motivace žáků ke studiu a jaké jsou postoje žáků k jednotlivým vyučovacím předmětům v nabízených oborech Středního odborného učiliště ve Věznici Vinařice. Cílem diplomové práce bylo na podkladě dotazníkového šetření zjistit motivaci žáků ke...
Role učitele a vychovatele ve Věznici Stráž pod Ralskem
Pňačková, Tereza ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí učitelů a vychovatelů pracujících ve Věznici Stráž pod Ralskem. Teoretická část diplomové práce je proto zaměřena na popis Vězeňské služby České republiky, obsahuje charakteristiku Věznice Stráž pod Ralskem a Školského vzdělávacího střediska Stráž pod Ralskem, popisuje systém vzdělávání odsouzených, zmiňuje základní informace o Akademii Vězeňské služby České republiky, věnuje se programu zacházení a je zde stručně popsána činnost učitelů a vychovatelů pracujících ve vězeňském prostředí. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké role zastávají učitelé a vychovatelé ve strážské věznici, jaké přístupy, metody a formy jsou vhodné a efektivní pro práci s odsouzenými z pohledu pracovníků a odsouzených a jaká úskalí limitují práci učitelů a vychovatelů v této věznici. Pro výzkumné šetření byla zvolena kvalitativní metoda, data byla získávána pomocí dotazníků a osobního rozhovoru s učitelem, který dříve pracoval jako vychovatel. Výzkumné šetření probíhalo ve Věznici Stráž pod Ralskem, výzkumný vzorek tvořily tři skupiny: vychovatelé, učitelé a žáci-odsouzení ve Věznici Stráž pod Ralskem. Z výzkumného šetření vyplývá, že role vychovatele není naplňována tak, jak by měla, především z důvodu vysoké administrativní zátěže vychovatelů a vysokého počtu odsouzených v jedné skupině,...
Vzdělávání a zaměstnávání vězňů v rámci a po výkonu trestu odnění svobody
Jakešová, Ivana ; Minárik, Pavol (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Úvod bakalářské práce se zabývá důležitostí pojmů lidský kapitál a restorativní justice. V současnosti není cílem uvěznit pachatele, ale stimulovat jej k nápravě. Proto již ve výkonu trestu odnětí svobody má pachatel možnost rozšířit si své vzdělání, přihlásit se do nabízených rekvalifikačních kurzů, či ve výkonu trestu odnětí svobody pracovat. Hlavním cílem práce je zjistit, zda tyto aktivity, vzdělávání, rekvalifikace a zaměstnávání během výkonu trestu odnětí svobody, jsou pro odsouzeného i společnost přínosné. Vznikla celá řada projektů, které se snaží o znovuzačlenění ex-pachatelů zpět do společnosti a na trh práce. Na otázku, zda dochází díky všem těmto aktivitám k pachatelově nápravě, se pokusím odpovědět především díky statistice, týkající se výše recidivy, tedy opakované trestné činnosti, v naší zemi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.